Tuesday, February 8, 2011

Znaczki "Polskie abecadło"/Stamps of "Polish alphabet"

Jakiś czas temu przyszła do mnie pocztówka z Polski, na której były naklejone znaczki z literkami.
Bardzo mi się spodobały i miałam nadzieję, że uda mi się zdobyć resztę alfabetu.
W tę sobotę listonosz przyniósł dużą kopertę, która miała naklejony arkusz z "Polskim abecadłem". Bardzo się ucieszyłam - mam już połowę serii. 

Oto ona :)


 "Polskie abecadło" to tytuł serii znaczków pocztowych, 
których dwie emisje Poczta Polska wydała jesienią 2006 roku.

Pod koniec września, po rozpoczęciu roku szkolnego, wydana została pierwsza z nich. 
Prezentowany arkusz, nie przypadkiem więc, przypomina kartkę z uczniowskiego zeszytu w kratkę. Znajduje na nim 13 znaczków z literami w kolejności alfabetycznej.
Litery zostały przedstawione w taki sposób, by ich poznawanie było zabawą czyli tak, jak dzieje się w pierwszych klasach szkoły. Dzieci uczą się wtedy abecadła kojarząc litery z różnymi zilustrowanymi słowami. Dodatkową zabawą może się stać rozszyfrowywanie rysunków na arkuszach dookoła znaczków.

1 comment:

evelayn said...

Lubię wysyłać te znaczki, bo są takie małe i więcej ich się na kartkach mieści ;)