Tuesday, March 29, 2011

255-256. Postcards from U.S.A.

Location/Lokalizacja: Utah, Stany Zjednoczone
Mapy stanu Utah. 
Maps of Utah.

Obie pocztówki otrzymałam od Michaela, który mieszka w tym stanie.
Jakiś czas temu zaproponował mi powiększenie mojej kolekcji map stanów U.S.A. o stan Utah, którego nie miałam. Dziś do mnie dotarły i mogę się nimi pochwalić :)  - Thank you Michael !



Utah jest stanem na środkowym zachodzie USA.
Graniczy na północy z Idaho i Wyoming, na wschodzie z Kolorado, na południu z Arizoną, na zachodzie z Nevadą, na południowym wschodzie z Nowym Meksykiem (w jednym punkcie).
Jest 45 stanem przyłączonym do Unii Stanów Zjednoczonych - 4 stycznia 1896 roku.
Nazwa "Utah" pochodzi z języka Indian Ute, oznacza "ludzie gór".
Utah jest znane z bycia jednym z najbardziej homogenicznych religijnie stanów USA. Pomiędzy 58% a 72% mieszkańców jest zdeklarowanymi mormonami. 88% ludności mieszka w aglomeracji Salt Lake City, co czyni stan szóstym najbardziej zurbanizowanym w USA.


No comments: