Friday, November 26, 2010

81. Postcard from Poland

Location/Lokalizacja: Świnoujście, Polska
Świnoujście


Pocztówkę otrzymałam od mojej babci.  
Świnoujście jest miastem bardzo dobrze mi znanym. W dzieciństwie nie było lata bez wakacji u rodziny nad morzem :-) 

Świnoujście jest położone nad Świną i Morzem Bałtyckim.To jedyne w Polsce miasto położone na 3 dużych wyspach: Uznam, Wolin, Karsibór oraz na kilkudziesięciu (łącznie 44) małych, niezamieszkanych wysepkach. 


W lewym górnym rogu pocztówki za żaglowcem widać Latarnię Morską Świnoujście, która jest najwyższą latarnią morską na polskim wybrzeżu Bałtyku, oraz jedną z najwyższych w Europie.

W środku, na dole pocztówki widać Stawę Młyny – stawa (znak nawigacyjny) w kształcie wiatraka,  usytuowana jest na końcu Falochronu Zachodniego w Świnoujściu, przy ujściu Świny do Bałtyku. Ma 10 m wysokości i na jej szczycie znajduje się pulsujące światło, służące celom nawigacyjnym. Stawa Młyny jest jednym z symboli Świnoujścia, stanowiąc część oficjalnego logo miasta.


Distance: 1065 km (662 miles)
Travel time: 10 days

2 comments:

Petitek79 said...

Nasze rodzime morze:) Podoba mi się ta kartka!

Pytia said...

Mi też, śliczna jest :)